Information is key
Omdat wij service richting onze klanten heel belangrijk vinden, kun je bij Omoda gratis retourneren. Maar alle pakketjes die retour komen zijn natuurlijk tegelijkertijd een extra belasting voor het milieu. Daarom doen wij zoveel mogelijk om retouren te voorkomen en actief te verminderen. Hierbij is goede en uitgebreide informatie de sleutel, denken wij.
Zodra een product bij ons binnenkomt gaat het naar een speciaal team binnen onze inkoopafdeling, wat er met zorg een gedetailleerde productomschrijving voor maakt. Daarnaast meten we iedere schoen op om te kijken hoe deze valt; klein, normaal of groot. Deze fit-info vind je online als aanvulling op de productomschrijving. En ook de “aan-foto’s” die onze productfotografie-afdeling maakt van bepaalde modellen helpen jou om een beter beeld te krijgen van hoe een product staat voordat je het bestelt.
Onze winkel, jouw paskamer
De meest gehoorde reden om een product te retourneren is de maat. Laat het nu net zo zijn dat wij 22 winkels hebben door heel Nederland en in België, waar je je bestelling ook mag retourneren, maar ook gelijk een andere maat kan passen. Scheelt toch weer! Daarnaast kun je schoenen die je wil bestellen gratis reserveren in een winkel, om ze in reallife te gaan passen. Dan is de kans een stuk kleiner dat je ze later nog wilt retourneren. En ook je pakketje laten afleveren in de winkel stimuleren wij: als je voor deze bezorgoptie kiest, krijg je 50 extra credits van ons.