Shoppingbag 0,00 EUR
Klantendienst

Voorwaarden

Download de voorwaarden in PDF

ALGEMENE VOORWAARDEN
Voordat je een order plaatst op www.omoda.be, raden wij aan om de algemene voorwaarden goed door te nemen en een kopie van de algemene voorwaarden te bewaren voor toekomstige referentie. Om een bestelling te plaatsen, dien je 18 jaar of ouder te zijn. Indien je onder de 18 jaar bent, moet je toestemming krijgen van je ouders/verzorgers. Omoda heeft het recht om alleen bestellingen te accepteren van personen die 18 jaar of ouder zijn. www.omoda.be valt onder Omoda EU BV, een bedrijf dat is geregistreerd in Nederland onder KVK-nummer 20163412. Het geregistreerde adres is Ruigendijkweg 1, 4201 RX Zierikzee, Nederland. Onze BTW nummer is NL8215.90.649.B.01.

We kunnen de Algemene voorwaarden van tijd tot tijd aanpassen. We raden het aan om deze regelmatig te bekijken. Aanpassingen die zijn gedaan nadat je een bestelling hebt geplaatst, zullen geen effect hebben op jouw bestelling. Tenzij de aanpassing is doorgevoerd door veranderingen door Europese wetten. Deze algemene voorwaarden zullen ook worden meegestuurd in de bevestigingen van je order. www.omoda.be is aangesloten bij BeCommerce. De gedragscodes zijn gebonden aan het BeCommerce kwaliteitslabel. Deze kan je nalezen via de kwaliteitslabel van BeCommerce.

Artikelen die besteld worden op www.omoda.be, kunnen alleen verzonden worden naar België.

 

AANBIEDINGEN EN PRIJZEN

Alle aanbiedingen op de website van omoda.be gelden zolang de voorraad strekt. Daarnaast zijn alle prijzen op de website van Omoda inclusief BTW en eventuele verzendkosten. Verder zijn alle prijzen op de website hetzelfde als de prijzen in de Omoda winkels in Nederland. Indien je een kortingscode gebruikt, vervalt deze zodra je jouw bestelling retourneert. Je kunt wel ruilen!  

 

KOOPOVEREENKOMST

Alle bestellingen worden intern op de server van Omoda opgeslagen. Orderbevestigingen worden per email verstuurd aan de klant. De orderbevestiging geldt als bewijs van de koopovereenkomst. Hierin staan de specificaties van het aanbod. In jouw Omoda account vindt je al jouw voorgaande bestellingen. 

 

TOEPASSELIJK RECHT

Op de koopovereenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

 

BESTELLEN

Online bestellen van schoenen, laarzen en accessoires is erg eenvoudig op Omoda.be. Hieronder vindt je beknopt het bestelproces:

1. Vindt allereerst je producten in de online shop en plaats ze in jouw ‘shopping bag’ door op bestellen te klikken.

2. Om af te rekenen, klik je op jouw shopping bag (rechts boven). In de ‘shopping bag’ vindt je een overzicht van jouw producten die je online wilt kopen. Controleer en wijzig eventueel de bestelling hier. Klik vervolgens op ‘klantgegevens’.

3. Aangekomen bij klantgegevens, vul je je adresgegevens in. Tevens kan je hier inloggen, waardoor jouw adresgegevens snel opgehaald worden. Na het invullen/ controleren van je persoonlijke gegevens, klik je op ‘betaalmethode’.

4. In het betaalmethode scherm, kies je hoe je jouw bestelling wil betalen en verzenden. Na een keuze te hebben aangeklikt, klik je vervolgens op ‘ga verder’. 

5. Op de pagina ‘bevestigen’, vindt je een overzicht van de bestelling en betaalmethode. Controleer dit en klik vervolgens of ‘bevestigen en betalen’. 

6. Tenslotte kom je op de betalen pagina. Hier betaal je je bestelling online. Indien je via overschrijven (Sofort banking) betaalt, vind je hier de betaalgegevens.

 

BETAALMETHODES
Omoda accepteert verschillende betaalmethodes. Zo is het mogelijk om met creditcard (MasterCard en Visa), MisterCash, SoFort-Banking, PayPal en Afterpay te betalen. Met gebruik van je credit of debet kaart, bevestig je dat deze door jou is geautoriseerd of dat je toestemming hebt van de eigenaar van deze kaart. Omoda zorgt dat de transacties op de website veilig en beveiligd zijn. Om te verzekeren dat jouw aankoop veilig, simpel en beveiligd is, maakt Omoda gebruik van een Secure Socker Layer (SSL) technologie.

Zo nu en dan heeft Omoda.be verschillende acties waar je een korting coupon kan gebruiken. Deze kan ingevoerd worden tijdens je bestelling. De promotie codes zijn niet inwisselbaar voor geld en kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere acties. Een promotie code kan niet meer gebruikt worden na de bestelling definitief is geplaatst/betaald.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN AFTERPAY

AfterPay voert voor www.omoda.be het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via e-mail ontvangt om jouw gekochte product(en) te betalen. Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met AfterPay voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Kiest je voor het eerst voor AfterPay? Dan vragen wij je eenmalig om jezelf kenbaar te maken bij AfterPay door een vooruitbetaling te doen van jouw gekochte product(en).  Je ontvangt hiervoor van AfterPay een betaalverzoek via e-mail. Wanneer deze eenmalige vooruitbetaling succesvol is voldaan kan je bij een volgende bestelling gebruik maken van achteraf betalen met AfterPay. Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen.

 

 

LEVEREN

Omoda streeft ernaar jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden met Bpost. Bestel je op werkdagen voor 18:00 uur, dan wordt je bestelling diezelfde dag nog verzonden. Jouw bestelling heb je dan de eerstvolgende werkdag in huis. De levering bedraagt in dit geval 1 werkdag.

Is jouw artikel tijdens het bestellen niet op voorraad in ons centrale magazijn? Dan halen we jouw artikel uit één van onze winkels. In dat geval wordt het artikel de eerstvolgende werkdag verstuurd. De levering bedraagt dan 2 werkdagen.

Je kan voor de levering van jouw bestelling kiezen uit de volgende levermogelijkheden van Bpost:

Tijdens het afronden van jouw bestelling kan je eenvoudig aangeven welke van onderstaande levering je wenst.

- Standaard levering thuis of op het werk

- Belevering in één van de 1100 Bpost afhaalpunten

Bij Omoda streven we ernaar dat je jouw bestelling binnen 1 werkdag in huis hebt. Zodra je jouw bestelling op werkdagen voor 18:00 uur online hebt geplaatst én betaald, wordt jouw bestelling diezelfde dag nog verzonden met Bpost. Je bestelling wordt dan de eerstvolgende werkdag bezorgd. Indien jouw bestelde artikel niet in ons magazijn op voorraad is, halen wij deze uit één van onze winkels. In dat geval is de levering 1 werkdag langer, namelijk 2 werkdagen.

Zodra jouw bestelling door ons wordt verzonden, ontvang je daar per e-mail altijd bericht over. Na ontvangst van deze e-mail, heb je jouw bestelling in 98% van de gevallen de volgende dag al in huis! In zeldzame gevallen ontvangt je jouw bestelling de daarop volgende dag. 

In het e-mail bericht dat je van ons ontvangt zodra jouw bestelling door ons wordt verzonden, vindt je een zogenaamde track en trace code. Met deze code kan je jouw bestelling online volgen.

In het geval je jouw pakket laat bezorgen op een Bpost afhaalpunt, wordt je per sms, e-mail of spraakbericht op de hoogte gesteld wanneer je jouw pakket kunt afhalen. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om jouw pakket af te halen op het betreffende Bpost afhaalpunt. Tijdens het bestel proces op onze website kan je aangeven in welk Bpost afhaalpunt je jouw pakket wilt afhalen.

LET OP: indien je artikelen op www.omoda.be bestelt, kunnen deze artikelen alleen naar een adres in België verzonden worden. Wil je jouw artikelen op een adres in Nederland, Duitsland, Oostenrijk of zelfs wereldwijd laten bezorgen, ga dan naar één van de volgende Omoda websites: Nederland: www.omoda.nl, Duitsland: www.omoda.de, Oostenrijk: www.omoda.at, wereldwijd: www.omoda.com.

 

RUILEN EN RETOURNEREN

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door je aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons (Omoda EU B.V., Ruigendijkweg 1, 4301 RX, Zierikzee, Nederland, klantendienst@omoda.be) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Je kan het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook elektronisch invullen en opsturen via onze website (www.omoda.be). Als je van deze mogelijkheid gebruikt maakt, zullen wij je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Op geen enkele uitzondering het herroepingsrecht doen wij beroep.

De producten die worden geretourneerd moeten in orginele staat zijn met de eventuele designer labels nog aan het product. Producten mogen door de klant gepast worden, voordat een keuze gemaakt wordt om de producten wel of niet te behouden. Als producten door toedoen van de klant kapot of zichtbaar gebruikt zijn, worden deze producten niet geaccepteerd door Omoda en zullen deze weer terug worden gestuurd naar de klant. Tevens zal een terugbetaling niet worden geaccepteerd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van het gebruik van het product, dat verdergaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van het product vast te stellen. 

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. Het retour sturen van jouw bestelde producten is voor onze rekening als je retourneert met Bpost. Een Bpost retoursticker wordt bij je bestelling meegeleverd. Retourneer je liever met een andere verzendpartij dan Bpost, dan zijn de kosten voor het terugsturen van de artikelen voor jouw eigen rekening. 

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen)

— Aan Omoda EU B.V., Ruigendijkweg 1, 4301 RX, Zierikzee (Nederland):

— Ik/Wij (*) deel/delen (*) je hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

— Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

— Naam/Namen consument(en)

— Adres consument(en)

— Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

— Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Download hier het Modelformulier voor herroeping

 

KLACHTENREGELING

Wij hechten er veel waarde aan dat jij als klant tevreden bent over onze producten en de service die wij verlenen. Ben je als klant tevreden, dan zijn wij dat ook. Heb je toch een klacht over een product dan lossen wij dat uiteraard graag voor je op. Wij vragen je een e-mail te sturen naar reclamatie@omoda.be. Zet in de e-mail een paar duidelijke foto’s en een omschrijving van de klacht. Vervolgens nemen wij binnen drie werkdagen contact met je op om tot een passende oplossing te komen.Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jou persoonlijke situatie van toepassing zijn. De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden dan is het mogelijk dat hier nog een fabrieksgarantie op van toepassing is maar dit is slechts het geval in een beperkt aantal gevallen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Neem voor vragen over specifieke gevallen altijd contact op met onze klantenservice via reclamatie@omoda.be.

Mochten wij er aan de hand van de foto’s niet uitkomen dan zullen wij je vragen het artikel naar ons op te sturen. Indien er naar jouw mening geen gepaste oplossing is voorgesteld, kun je de klacht ook extern indienen. Dit kan via de Be Commerce Organisatie. Je vind de contactgegevens op www.becommerce.be

Naast de interne klachtenprocedure van Omoda, kan u steeds terecht bij BeCommerce en bij het Europese ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Omoda.EU.B.V.

Industrieweg 46

4301RS Zierikzee (Nederland)

BTW-nummer:083/5271/65192

KvK-nummer: 20163412

 

KLANTENDIENST OMODA

Omoda.be
Telefoon: 02 808 19 37
E-mail: klantendienst@omoda.be
Live chat: klik hier
Twitter: @omodabe
Facebook: facebook.com/omodabelgie

Heb je nog andere vragen over het online kopen en/ of retour sturen van producten bij Omoda? Of is iets niet helemaal duidelijk? Kijk bij de veelgestelde vragen of neem contact op met de klantendienst.

Download de voorwaarden in PDF

 

Klantendienst
0 Favorieten

Favorieten bewaren & vergelijken

Terug naar de shop

Klik hier om verder te winkelen

Omoda.be maakt gebruik van cookies